Religion ställer till det?..

Är det rätt att påtvinga/hjärntvätta barn en viss tro? Lära barn att det finns en gud, och gör man si eller så, så hamnar man i helvetet. Är det verkligen rätt, även om man nästintill är såå säker på att det finns en gud? Jag tycker inte det. Men jag tycker att man ska få ha rätt till en tro, men att man ska välja den själv. Så länge det inte skadar någon annan. Men jag tycker inte det är okej att luta sig helt och hållet till sin tro och be för något man vill ha och sitta på sitt feta arsle och inte ger sig fan på det man vill ha och försöka se till att få det.

Religion har ställt till så mycket och tagit många människors liv. Man kan ha en tro på ett sunt och neutralt sätt. Och så finns det dom människor som tolkar det till det extrema. Och när barn råkar illa ut för det blir jag så förbannad. Det kanske märks att jag är ateist. Och har lite svårt för vissa religioner. Men jag tror det största problemet är att vissa människor ÄR idioter och tolkar saker och ting extremt, osunt.

Establish world peace - KILL EVERYONE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0